Butik Ayder & Batum Turu
 TL
.10
'den itibaren

1.GÜN CUMA: FIRTINA VADİSİ - ZİLKALE - AYDER - ÇAT - TİMİSVAT - ŞENYUVA KÖPRÜSÜ - AYDER YAYLASI

05.15 de İç hatlar terminali Beycan Tur kontuarı önünde buluşma. Check - in işlemlerimizin ardından Onur Air'in OHY082 sefer sayılı 06.35 uçağı ile Trabzon'a uçuş. (Uçak saatlerinde oluşabilecek Rötardan dolayı programda değişiklik yapılabilir.) 08.30 sularında Trabzon Havalimanı'nda bineceğimiz aracımızla turumuza başlıyoruz. İlk olarak bölgeyle özdeşleşmiş çayın, dalından kopartılıp soframıza kadar geliş aşamalarını görmek için yapacağımız Çay Fabrikası gezisi sonrasında Sürmene'ye varış. Ardından Dünyaca ünlü Sürmene bıçağı atölyesini ziyaret ettikten sonra ülkemizin en çok yağış alan ve dizilere de konu olan Fırtına Vadisi'ne hareket ediyoruz. Çay bahçeleriyle kaplı vadide ilerlerken çay bitkisini uzaktan göstermekle yetinmeyip çay makasımızı alıyor ve biraz çay topluyoruz. Bu yöreselliği yaşadıktan sonra vadi boyunca devam edip Çamlıhemşin'e varıyoruz.

Burada dileyenlerle birlikte, Çat Vadisi boyunca devam ediyor ve Şenyuva Taş Köprüde fotoğraf molası veriyoruz. Fotoğraf molamızın ardından Zil kale'ye ulaşıyoruz.100 Mt'lik bir uçurumun tam tepesinde kurulmuş ve eski dönemlerde ticaretin güvenliği açısından çok önemli bir konumda bulunan bu Kartal Yuvası'nı andıran kaleyi geziyoruz. Kale gezimizin ardından yöresel tatlardan oluşan öğle yemeğimizi almak için Fırtına Vadisi kenarında bulunan restaurantımıza geliyoruz. Yemeğimizin ardından balı, oksijeni ve kaplıcasıyla ünlü olan Ayder Yaylası'na çıkıyoruz. 1250 mt. Yükseklikteki bölgenin en meşhur yaylasına çıkarken, Hala Deresi boyunca ara ara göreceğimiz Taş Köprü'lerden birinde vereceğimiz fotoğraf molası sonrasında 'Yaylaların Sultanı' Ayder Yaylasına ulaşıyor ve burada Kalegon, Gelin Tülü Şelalesi, gibi panoramik noktalarda fotoğraf molası veriyoruz. Yayla gezimizin ardından otelimize dönüyoruz. AYDER YEŞİLVADİ OTEL

2. GÜN CUMARTESİ: BATUM TURU - GONİO-APSAROS KALESİ - ÇORUH NEHRİ - BOTANİK BAHÇESİ - RESİM VE GÜZEL SANATLAR MÜZESİ - TİYATRO BİNASI - MEDEA HEYKELİ - BATUM LİMANI - MERYEM ANA KATEDRALİ - ORTA CAMİ

Sabah otelde aldığımız kahvaltımızın ardından Batum'a hareket ediyoruz. Sarp sınır kapısında giriş işlemlerimizi tamamladıktan sonra Gürcistan/ Acara bölgesine geçiyoruz. Hz. İsa`nın oniki havarisinden biri olan St. Mathias`ın mezarının da bulunduğu Roma döneminden kalan ve en son Osmanlılar döneminde kullanılan Gonio- Apsaros Kalesi'ni geziyoruz. Batum şehir merkezine doğru devam ederken Bayburt'tan doğup Batum sınırlarına kadar kendine keskin çizgiler oluşturan Çoruh Nehri'ni ve üzerindeki eski Gonio Köprüsü'nü göreceğiz. Bir sonraki durağımız, şehir merkezinden 9 km uzaklıkta bulunan, Dünya'nın el ile hazırlanmış ikinci büyük bahçesi olan tropik bitkileri ile ünlü Batum Botanik Bahçesi olacak. Birbirinden farklı bitki örtüsünün yer aldığı bu büyük bahçe gezintisinin ardından tekrar şehir merkezine dönerek yöresel yemekleri tadabilmek için yemek molası vereceğiz. Ardından; Tarihi Meryem Ana Katedral Kilisesi'ni, Tarihi Orta Camii, Batum Resim ve Güzel Sanatlar Müzesi, Tiyatro Binasını, Medea Heykeli'ni, Batum Limanı'nı ve yeni oluşturulan yüzüyle Avrupa meydanını göreceğiz. Batum Bulvarı'nda gezinti yaptıktan sonra alışveriş için serbest zaman vereceğiz. Ardından Sarp Sınır Kapısı'ndan çıkış işlemlerini yapıp Ayder'de bulunan otelimize gidiyoruz. Akşam Yemeği ve Konaklama Otelimizde. AYDER YEŞİLVADİ OTEL

NOT:

Türkiye ile Gürcistan Devletleri arasında yapılan anlaşma gereği TC vatandaşları Batum' a üzerinde TC kimlik numarası bulunan nüfuz cüzdanı ile geçiş yapabilmektedir. Bunun dışındaki kimlik kartları ile (ehliyet vs.) geçiş yapılamamaktadır. Ailesi ile birlikte seyahat etmeyecek olan 18 yaş altı misafirlerimizin BATUM' a geçişleri için NOTER den onaylı MUVAVFAKATNAME almaları gerekmektedir.

DİKKAT: TC NOLU NÜFUS HÜVİYET CÜZDANINIZI SEYAHATE ÇIKARKEN YANINIZA ALMAYI UNUTMAYINIZ.

3.GÜN PAZAR: UZUNGÖL - SÜMELA MANASTIRI MAÇKA - MERYEM ANA KİLİSESİ - AYAZMA - TRABZON-ATATÜRK KÖŞKÜ - AYASOFYA

Sabah otelde aldığımız kahvaltımızın ardından Of üzerinden Solaklı Çayı boyunca devam edip Çaykara'ya geliyor ve buradan Uzungöl'e çıkıyoruz. Deniz seviyesinden 1090 m yükseklikte bulunan Uzungöl, dik yamaçları ve muhteşem orman örtüsü ile Alplerin güzelliğini geride bırakmaktadır. Özellikle yakınındaki “Şerah” köyünün yöreye uygun tarzda yapılmış eski ahşap evler, doğanın güzelliğini tamamlar özelliktedir. Karadeniz'in en meşhur gölü olan Uzungöl çevresinde yapacağımız gezimiz sonrasında Maçka'da bulunan Altındere Milli Parkı sınırları içerisinde yer alan yaklaşık 1500 yıl önce kuzen olan iki keşişin kurduğu düşünülen Sümela Manastırı olacak. Altındere vadisine hakim Karadağ'ın eteklerinde sarp bir kayalık üzerine kurulmuş olan manastırda Ana kaya kilisesi, şapel, mutfak, öğrenci odaları, misafirhane, kütüphane ve kutsal ayazma bölümlerini gezip Trabzon'a hareket ediyoruz. Ulu

Önder Atatürk'ün Trabzon'u ziyaretleri esnasında kullandığı ve sonra halk tarafından satın alınıp kendilerine hediye edildiği köşkü gezeceğiz. Atatürk Köşkü; Mustafa Kemal'in yaptığı Tunceli planı ve vasiyetini yazdığı yer olarak önemini korumaktadır. Ardından Trabzon'a gelen Komnenos ailesi tarafından Kilise olarak yaptırılan, sonrasında cami ve savaş dönemine hastane olarak kullanılan Ayasofya Müzesini geziyoruz. Trabzon'un meşhur Telkarilerinden aldıktan ve Kazaziye sanatının işlenişini gördükten sonra havalimanına geçiyoruz. Onur Air OHY091 Sefer sayılı 21.25 uçağı ile İstanbul' dönüş. İstanbul' a varışta siz değerli misafirlerimize bir başka turumuzda buluşmak dileğiyle veda ediyoruz.

Program zamanlamasında Hava, Yol, vb... nedenlerle rehber gerekli gördüğü taktirde değişiklik yapabilir.

GEREKENLER:

-Uygun yürüyüş ayakkabısı ( rahat edebileceğiniz ) * Dudak Koruyucu

-Ani sıcaklık değişimine uyabilecek üstlük(Hırka, yelek...) * El Feneri

ÖNEMLİ:

Bu turumuzda Müze Kart Verilmez.Turumuz 2 gece 3 gündür. Otel konaklaması 2 gece 3 gündür. Rezervasyon esnasında kesinlikle Koltuk Numarası sözü ve garantisi verilemez. Rehber gerekli gördüğü takdirde, tüm programı gerçekleştirmek kaydı ile zamanlama ve program akışı konusunda değişiklik yapma hakkına sahiptir. Programda belirtilen oteller standartları ve mevkileri bakımından aynı olmak kaydı ile değiştirilebilir. Turumuzda rehberlik, ulaşım, konaklama ve çevre gezileri paket programdır. Ayrı düşünülemez. Yeterli çoğunluk sağlanamadığı takdirde tur iptal olur. Böyle bir durumda Beycan Tur misafirlerine 1(bir) gün öncesinden bizzat haber vermekle yükümlüdür. Çocuk indirimi iki yetişkin yanında uygulanır. Tek bir çocuk için kullanılır. En son sirkü bir öncekini geçersiz kılar.

ÜCRETE DAHİL OLAN HİZMETLER

-Onur Air uçuş bileti (gidiş - dönüş)

-Otellerde 2 gece yarım pansiyon konaklama

-Lüks araçlarla ulaşım (kişi sayısına göre araç detayları aşağıda yer almaktadır.)

-Tüm çevre gezileri

-1618 Nolu Turizm Kanununa Göre Zorunlu Seyahat Sigortası

-Yarım Pansiyon

ÜCRETE DAHİL OLMAYAN HİZMETLER

-Yurt dışı çıkış harcı (1 TL)